divendres, 30 d’agost del 2013

Pannacota de Nutella i vainilla amb melemelada de fruits del bosc

Ja m'han convençut! Crec que ja va sent hora que comenci a compartir les receptes de tots aquests postres fantàstics que vaig aprenent a fer! Us aniré posant receptes d'aquells que m'agradin o que ja domini!

Començarem per la pannacota que vaig provar ahir per primer cop! La pannacota és com un flam de nata molt fàcil de fer i que queda molt bonic i és molt bo! I la veritat és que per ser el primer cop va sortir prou bé!

Veureu que les quantitats estan en tasses i cullerades, això és perquè moltes receptes són americanes i ho mesuren amb aquestes quantitats. Si voleu podeu buscar l'equivalència amb grams fàcilment. Jo com que no tenia tasses mesuradores vaig convertir les tasses a cullerades (ja que si que tinc cullerades mesuradores). Una tassa són 16 cullerades.

Ingredients (per 10 pots de iogurt): 
Per la pannacota de Nutella:
  • 1 cullerada sopera de gelatina en pols
  • 3 cullerades soperes d'aigua
  • 1/2 tassa de Nutella (jo vaig fer servir 8 cullerades soperes)
  • 1/2 culleradeta d'essència de vainilla
  • 3/4 tassa de crema de llet espessa (jo he fet servir 12 cullerades)
  • 1/2 tassa de llet (jo he fet servir 8 cullerades)  
Per la pannacota de vainilla:
  • 1/2 tassa de crema de llet espessa
  • 1/2 tassa de llet
  • 4 cullerades de sucre
  • 1 cullerada de gelatina en pols 
  • 4 cullerades d'aigua
Per la decoració:
  • Melmelada de fruits del bosc
  • Fulles de menta
Preparació: 

Per començar posarem una mica de melmelada al cul de tots els pots de iogurt que volem utilitzar i els posarem a la nevera perquè els pots estiguin freds.

A continuació començarem amb la pannacota de Nutella:
En un pot barregem la gelatina en pols i l'aigua i ho deixem reposar.
En un pot diferent barregem la llet i la crema de llet i ho posem a foc mitjà. Ho escalfem tot remenant i ho traiem del foc abans d'arribar al punt d'ebullició.
Afegim la gelatina al pot calent on tenim la crema de llet.
Per últim afegim l'essència de vainilla i la Nutella i ho remenem ben bé.
Un cop barrejat tirem la barreja als pots i els posem a la nevera.

Continuem amb la pannacota de vainilla. 
Posem la gelatina i l'aigua en un pot i el deixem reposar. 
En un altre pot escalfem la llet, la crema de llet i el sucre a foc baix fins que el sucre estigui desfet del tot. 
Un cop el sucre està fos ho traiem del foc i afegim l'essència de vainilla. 
Per últim hi afegim la gelatina. 
Esperem que es refredi una mica i ho avoquem als pots, sobre la pannacota de Nutella. Heu de tenir cura al tirar la barreja perquè no es barregin les dues pannacotes.

Per decorar els potets jo hi vaig posar dues fulles de menta natural i tres puntets de melmelada de fruits del bosc fets amb una màniga pastissera.


Bon profit!


Espero que us hagi agradat! Fins la pròxima!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada